Epic Perfect World

Knockdown Proc %

Offline ๖ۣۜĐomgrath

  • Nightmare Berserker
  • www.youtube.com/domgrathpw Guides, Gameplay, Livestreams (Amy's property don't mad)
  • Characters: Đomgrath Nemesis Sauron
  • Faction: Artifex
Demon Knockdown raises the % chance for knockdown affect up to 60%, however at this point in time I'm now wondering if the skill was edited.

I've heard that certain primal skills were nerfed by Agatio and don't give the bonuses that they say they do- including demon stone barrier?
[Citation Needed]

In essence, barbarian relies heavily on knockdown to do anything in 1.5+, and as my experience playing the class prior to the primal skill patch, I can honestly say that the rate of this skill actually landing its knockdown affect is lower than the stun effect was seemingly.

My good computer is currently out for repairs, and I can't make a video to explain my point more however..

I 1v1'd a wizard from my guild yesterday and managed to get the seal affect (terrible 3 second proc that does nothing) 11 times in a row.

60% chance of knocking the target down, and it fails to do so 11 times in a row?

Something smells fishy here, to be honest. I know that this game is almost 95% luck-based, but wow. Any clarification from the staff members on this?

Offline BritneyJean

  • avatar
  • Lab's Sex Slave
  • BJ

60% chance of knocking the target down, and it fails to do so 11 times in a row?



Works for me 3/4 of the times if not more. You are shit out of luck mate. That skill was never nerfed. It's fine as it is. 

^Guess which one here is me ? :3

Offline Eve

  • ❤Trey❤
  • 10∗14∗16
  • Characters: EViE
  • Faction: Artifex
That skill has some sort of status every time its used.. and in my experience as someone its used on 3/4 times it knocks down.. its also incredibly spamable. its been asked several times for it to be nerfed and cd to be extended but they never did it.


Thankies Lacrimosa & Narcissism
for the beautiful art!

Offline ๖ۣۜĐomgrath

  • Nightmare Berserker
  • www.youtube.com/domgrathpw Guides, Gameplay, Livestreams (Amy's property don't mad)
  • Characters: Đomgrath Nemesis Sauron
  • Faction: Artifex
That skill has some sort of status every time its used.. and in my experience as someone its used on 3/4 times it knocks down.. its also incredibly spamable. its been asked several times for it to be nerfed and cd to be extended but they never did it.
'Heavily Spammable'

→ Can only stun lock with occult ice

I'm only asking if the skill was nerfed, don't change the topic. 
Last Edit: June 09, 2015, 05:10 pm by ๖ۣۜĐomgrath

Disrupted

No you have shit luck get over it, atleast you got ur paralyze

Offline Σѕкιмo

  • Sweet ♥
[1:08:27 PM] Josh: Helps to read
[1:08:48 PM] K: I know. But we both know
[1:08:55 PM] K: you'll ask for it to be switched back
[1:08:58 PM] K: if it was nerfed.
[1:09:03 PM] K: <_< You just have shit luck.
[1:09:07 PM] K: Not every barb does.
[1:11:54 PM] Josh: No shit?
[1:12:02 PM] Josh: You realize that
[1:12:11 PM] Josh: Barb's only have 2 actual stuns in-game lol
[1:12:23 PM] K: You realize
[1:12:26 PM] Josh: The only class that has a 60% stun chance other than barb is a wizard
[1:12:28 PM] Josh: And they have 2 other stuns
[1:12:29 PM] K: every other class has stuns that can be avoided.
[1:12:31 PM] Josh: lol
[1:12:38 PM] Josh: Yeah but
[1:12:52 PM] Josh: I'd rather have the old stun
[1:12:57 PM] Josh: Than a PoS that doesn't proc ever
[1:13:09 PM] K: Then go back to the old stun.
[1:13:28 PM] Josh: Unless all the primal skills in-game got reverted
[1:13:40 PM] Josh: That'd make barbs the weakest class in-game
[1:13:42 PM] Josh: lol

:rolleyes:

Offline ๖ۣۜĐomgrath

  • Nightmare Berserker
  • www.youtube.com/domgrathpw Guides, Gameplay, Livestreams (Amy's property don't mad)
  • Characters: Đomgrath Nemesis Sauron
  • Faction: Artifex
[1:08:27 PM] Josh: Helps to read
[1:08:48 PM] K: I know. But we both know
[1:08:55 PM] K: you'll ask for it to be switched back
[1:08:58 PM] K: if it was nerfed.
[1:09:03 PM] K: <_< You just have shit luck.
[1:09:07 PM] K: Not every barb does.
[1:11:54 PM] Josh: No shit?
[1:12:02 PM] Josh: You realize that
[1:12:11 PM] Josh: Barb's only have 2 actual stuns in-game lol
[1:12:23 PM] K: You realize
[1:12:26 PM] Josh: The only class that has a 60% stun chance other than barb is a wizard
[1:12:28 PM] Josh: And they have 2 other stuns
[1:12:29 PM] K: every other class has stuns that can be avoided.
[1:12:31 PM] Josh: lol
[1:12:38 PM] Josh: Yeah but
[1:12:52 PM] Josh: I'd rather have the old stun
[1:12:57 PM] Josh: Than a PoS that doesn't proc ever
[1:13:09 PM] K: Then go back to the old stun.
[1:13:28 PM] Josh: Unless all the primal skills in-game got reverted
[1:13:40 PM] Josh: That'd make barbs the weakest class in-game
[1:13:42 PM] Josh: lol

:rolleyes:
Considering barb's rely on a 60% chance to be semi-decent in any situation (No other class is that luck based tbh) , I'd say that my argument is quite fair. I'd love for every class to lose its primal skills, however that'll never happen.

Offline BritneyJean

  • avatar
  • Lab's Sex Slave
  • BJ
[1:08:27 PM] Josh: Helps to read
[1:08:48 PM] K: I know. But we both know
[1:08:55 PM] K: you'll ask for it to be switched back
[1:08:58 PM] K: if it was nerfed.
[1:09:03 PM] K: <_< You just have shit luck.
[1:09:07 PM] K: Not every barb does.
[1:11:54 PM] Josh: No shit?
[1:12:02 PM] Josh: You realize that
[1:12:11 PM] Josh: Barb's only have 2 actual stuns in-game lol
[1:12:23 PM] K: You realize
[1:12:26 PM] Josh: The only class that has a 60% stun chance other than barb is a wizard
[1:12:28 PM] Josh: And they have 2 other stuns
[1:12:29 PM] K: every other class has stuns that can be avoided.
[1:12:31 PM] Josh: lol
[1:12:38 PM] Josh: Yeah but
[1:12:52 PM] Josh: I'd rather have the old stun
[1:12:57 PM] Josh: Than a PoS that doesn't proc ever
[1:13:09 PM] K: Then go back to the old stun.
[1:13:28 PM] Josh: Unless all the primal skills in-game got reverted
[1:13:40 PM] Josh: That'd make barbs the weakest class in-game
[1:13:42 PM] Josh: lol

:rolleyes:
:normal-2: :normal-13: :normal-2:
I'd vote for it to be nerfed. Needs greater CD or lower proc. rate for sure. It's too good as it is. 
+ I want to see this Domgrath cry more. 

^Guess which one here is me ? :3

Online Nea

  • Game Master
  • M♥
  • Mana was here♥ hai hai
  • Characters: Nea
  • Faction: EPW_Team
it wasn't nerfed
be glad it got added

Offline Lena

  • (:
  • Semi-Inactive
  • Characters: Wish | Trick
  • Faction: Tyrants
No more knock-down pls. :(

Offline Drag Queer

  • Queerio
  • yass queen slay
  • Characters: Faggattini
  • Faction: 100Homos
Do you make a crying thread everytime something doesn't go your way and get unlucky? Damn damn damn

Offline ๖ۣۜĐomgrath

  • Nightmare Berserker
  • www.youtube.com/domgrathpw Guides, Gameplay, Livestreams (Amy's property don't mad)
  • Characters: Đomgrath Nemesis Sauron
  • Faction: Artifex
Do you make a crying thread everytime something doesn't go your way and get unlucky? Damn damn damn
If your stun failed 11 times in a row you'd be asking questions too, don't be a hypocrite.

I'm only asking if the skill was edited, because it seems to me that its more like 50% than 60%
Last Edit: June 09, 2015, 06:27 pm by ๖ۣۜĐomgrath

Offline Jas

  • ♥B♥
  • You know what they say, Karma always catches up to you.
This stun can't be avoided unless you faith early on
It doesn't need to be enhanced at all
People qq about it already
So just stop lol


And before you go "oh wbs only have 2 stuns QQQQQQQQQ"
WB's can TANK unlike most other classes can...
You guys have invoke and sh*t like that
So just stop loool ;)
Bread

Offline Ruby Rose

  • Best -99 instant cast WR
  • I can see if you're fail or not just by looking at your UI
  • Characters: Ruby__Rose , MizoreYuki
The stun can't be avoided without wasting entire genie midlock, the lotto chance is necessary for para imo.
Ruby__Rose R8 ~ Demon Warrior
MizoreYuki ~ R8 Demon Mage

Offline Subzeroo

  • Gone
  • "With your heart so cold... Subzeroo.."
  • Characters: Subzeroo/Ryujap
  • Faction: Artifex
Atleast it has more of a chance to proc it's actual stun. Sometimes a chance stun misses more than expected whether it's a 50% chance or more, but I do see where you are coming from though. River avalanche(or aeolian blade) is somewhat the same way. That's just the way it is I guess. That's the way I see it.
Last Edit: June 09, 2015, 07:02 pm by Subzeroo

There's nobody better.